singgah santai
Assalamualikum dan salam sejahtera,
Selamat Datang ke Forum SS..singah dan santai.
Rehat dan Relaks kan minda..
kepada guest sila mendaftar dan mari berkenalan.

singgah santai

marilah menyinggah dan berehat sebentar..
 
HomePORTAL/GAMESCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Assalamualaikum forum Singgah Santai dibuka sekarang..Selamat melayari dan berposting.. kira ingin bermain permainan sila tekan Portal di toolbar atas..
Lagu hari ini...
Photobucket
VIDEO SANTAI
santai shout
Top posters
speed (285)
 
fly (257)
 
nurinmadihah (124)
 
Abg RE (123)
 
rynn_03 (59)
 
wanx (49)
 
bruce (48)
 
joe_shaper (46)
 
Wira_Puteh (40)
 
tunjang (39)
 
Latest topics
» Panggilan Belum : the return
Fri Feb 22, 2013 2:31 pm by fly

» Bunga & yoss (serasi)
Thu Feb 21, 2013 11:08 pm by tunjang

» tembak waterfall di sg tekala.
Wed Feb 13, 2013 10:52 pm by Admin

» selain tajuk landskap
Wed Feb 13, 2013 10:43 pm by Admin

» TT kat Bangi
Wed Feb 13, 2013 2:19 pm by fly

» road to brinchang
Sat Nov 27, 2010 11:08 pm by fly

» KIAMAT DAN KEADAANNYA
Sat Aug 21, 2010 1:03 pm by krulayar

» haku pon nak main ngan cahaya gak...first try....
Fri Aug 13, 2010 12:01 pm by fly

» album suka suki...
Thu Aug 12, 2010 8:02 am by tunjang

» hangpa nak habaq pa? meh sini...
Thu Aug 12, 2010 7:56 am by tunjang

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Furl  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of singgah ngail on your social bookmarking website

Bookmark and share the address of singgah santai on your social bookmarking website
facebook
Keywords
semasa

Share | 
 

 Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Tue May 04, 2010 7:12 pm

Terdapat 3 armada dalam ekpidisi mencandat kali ini...haku adalah kepten armada 1...Speed armada 2 dan korok armada 3..... ini adalah diari perjalan dari armada 1.... segala dakwa-dakwi tidak akan di layan....sebarang pertanyaan atau aduan boleh dibuat di talian bebas tol kajang, tol guthrie, tol pantai timur dan tol tol yang sewaktu dengannya...kecuali tolol.... pirat
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Tue May 04, 2010 7:18 pm

Khamis, 29.04.10…kira-kira jam 3.00petang haku memulakan perjalanan ke Terengganu, rasanya haku lah orang pertama dalam rombongan che kiah yang memulakan perjalanan kali ini. Jam 9.30malam haku selamat sampai dan singgah di kuala ibai untuk menjamu selera….dah lama tak pekena ikan bakar di sini…enaknya sehingga menjilat gusi…

Jumaat, kira-kira jam 9.00 malam salah seorang peserta tiba di Kuala Terengganu…haku sebagai inspektor sahab merangkap pemandu pelancong bergegas ke lokasi dan membawanya ke kuala ibai untuk menjamu selera…sekali lagi haku berjaya menempah ikan bakar hehehehe…

Selepas makan kami ke hotel budget…arghhhh dah penuh pula..haku lupa pencandat yang nak join carnival candat di Dungun juga menginap di Kuala Terengganu…tetiba seorang amoi seksi yang menyeksakan mata batin haku memberi tahu ada kekosongan di sebuah hotel….nasib baik…memang ada satu bilik lagi….

Selesai semuanya, kira-kira jam 12.00 malam haku balik…erkkkkk perambut candat belum buat lagi….esok je lah huhuhuhuu……


pari bakar....ummmmmmm....
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Tue May 04, 2010 7:24 pm

Sabtu….kira-kira jam 7.00 pagi haku bergegas ke homestay untuk mengambil kunci…selepas menunggu beberapa seketika, tiada yang sampai haku pon meneruskan perjalanan pulang untuk sarapan pagi….separuh perjalanan tepon bordering…korok cakap bruce, lia, ain and the gang dah sampai… haku pon patah balik… tunggu punya tunggu , cehhh rupanya derang singah sarapan dulu….haku pon berpatah balik ke rumah…baru 15 minit tepon berdering lagi…rupanya yop lebam dah sampai…haku terpaksa patah balik ke homestay kerana yop lebam and the gang dah sampai berdekatan homestay…selepas membawa mereka ke homestay haku bergegas balik untuk sarapan…

Baru setengah jalan tetiba bruce tepon…dah sampai ke lokasi katanya….adoiiiii la… takkan nak patah balik nih, petrol tengah mahal nih beb…berpeluh dah ketiak haku….macam ni kalu, superman pon boleh tergolek jatuh ke bumi kerana spentot dan sayap merahnya yang dah berat dek peluh….

namun…dengan suara mancho haku suruh bruce tido sementara menanti ketibaan haku…haku nak sarapan dulu…hehehe

Sampai di halaman, tepon berdering lagik…Dean and the gang dah sampai dan mencari arah ke stesen bas untuk mengambil geng lain…selepas memberi arahan, haku terus masuk ke rumah bersarapan…nasi dagang beb heheheheh….

Selesai sarapan haku terus bergegas ke lokasi mencari Dean and the gang dan membawa mereka ke homestay….kemudian haku keluar mendapatkan bruce dan rakannya yang telah pon memulakan acara dengkur berduet di dalam keretanya….terperanjat chimpazi si bruuce bila haku ketuk cermin keretanya hahaha

selesai membawa bruce ke homestay, haku balik... sampai di rumah haku mengambil tangsi...belum pun sempat memegang candat mayat..nieziee tepon S.O.S…minta bantuan..tayar kereta pancit katanya….arghhhhhh bila masa nak ikat mata candat nih…….

bersambung.....
Back to top Go down
View user profile
Abg RE
TOKEY BOT
TOKEY BOT


Posts : 123
Points : 144
Reputation : -1
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Tue May 04, 2010 8:40 pm

adeh la lambat tul report ni...
Back to top Go down
View user profile
speed
BOATMAN
BOATMAN


Posts : 285
Points : 300
Reputation : 107
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 8:13 am

Abg RE wrote:
adeh la lambat tul report ni...

lambat sungguh plot "klimaks' nye.....jauh sgt perjalanan ni... lol!
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 8:27 am

sabo...sabo....wa bz bulan ni...wa akan gunakan masa free yg ada sebaiknya untuk wat laporan...heheheh
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 8:49 am

Haku ambil keputusan untuk membuat perambut di homestay…..terus bergegas ke hotel Sri Hoover…biasa le kan…dah hero namanya, memang le bz membantu mangsa…



Tiba di lokasi haku terus menjalankan upacara membuka skru tayar…namun, entah apa malangnya…hanya tiga skru yang berjaya dibuka…satu-satunya skru terakhir tidak mahu berpusing….puas di cuba dengan pelbagai cara, gaya dan aksi..juga fantasi…segala ilmu yang di tuntut dari segenap pelusuk gunung Himalaya sehingga ke dataran merdeka telah haku keluarkan…malah ilmu dari perguruan santet merapukaraputen juga telah di cuba…namun tidak berhasil menggerakkan skru yang terakhir…huhhhh tercalar rekod kepahlawanan melayu barat daya haku…..


Terpaksa pula meminta bantuan val dan mukk yang kebetulan telah sampai ke Kuala Terengganu dengan harapan ilmu pemberat mukkk akan berjaya menggerakkan skru yang terakhir…



Bantuan yang di tunggu telah tiba…val keluar dari kereta dengan gaya mancho ala james dean… kemudian membuka pintu belakang keretanya, dengan perlahan dia membawa keluar kamera mahal Nikon D80….



haku termanggu…”perghhhh dahsyat, dia nak buka skru dengan kamera tuh ke…..” haku tertanya dalam hati…

“mungkin juga kamera D80 tuh jenis pelbagai guna…boleh di gunakan untuk membuka skru….canggih!!!...kalau betul haku nak jual longgok je kamera haku…amik D80 je la lepas nih…..” fikir haku lagi…namum andaian haku meleset…kamera tuh hanya untuk mengambil gambar tayar pancit je rupanya….nasib baik…x jadi haku nak jual kamera haku heheheheh



Mukkk macam hero dalam pilem pulak, last minit baru nak keluar tunjuk muka…dengan langkah control ayu…dia menghampiri kereta….dan…….hampa…ilmu pemberat peringkat tertinggi mukkk juga tidak berjaya menggerakkan skru….pelik…kene jampi apa skru nih….

Akhirnya kami membuat keputusan panggil pomen tayar je…..kira2 jam 1.00 petang segalanya selesai..ilmu apa yang pomen pakai haku x tau…sekali pulas je skru tu jalan…dengan tangan pulak tuh!!!...

Dah…haku nak balik homestay….buat perambut……….


"memang ketat lagik laaaa....masih dara lagik"...itu yang dikatakan oleh mukkk....ilmu pemberat mukkk peringkat ke 7 juga masih tidak berjaya membuka skru yang terakhir....


"ini skru ketat lagik...lu jangan guna kaki..kene masuk lurus ini macam..." kata pomen...maksudnya = "ini masih dara lagik...lu jangan guna kaki...guna jari ini macam..."...errrrrr itu la maksud dia...agaknya laaa.....bukan haku ckp....kawan haku yang cakap...miaaaahahahahaha

okeys...haku sambung kije dulu..petang pree haku sambung lagik.....
Back to top Go down
View user profile
speed
BOATMAN
BOATMAN


Posts : 285
Points : 300
Reputation : 107
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 9:16 am

ada berapa cd ni tunjang...ni mesti 4 cd ni..... lol!
Back to top Go down
View user profile
fly
TUKANG ANGKAT SAUH
TUKANG ANGKAT SAUH


Posts : 257
Points : 327
Reputation : 8
Join date : 2010-04-09

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 9:30 am

speed wrote:
ada berapa cd ni tunjang...ni mesti 4 cd ni..... lol!

biasa la jack sparrow kan epic trilogy ..1 cd pun dah 3 jam..tu belum jumpa kapten barbossa..pastu nak naik black pearl..pastu nak lawan dgn kracken...perghh memang lama....
Back to top Go down
View user profile
speed
BOATMAN
BOATMAN


Posts : 285
Points : 300
Reputation : 107
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 9:41 am

fly wrote:
speed wrote:
ada berapa cd ni tunjang...ni mesti 4 cd ni..... lol!

biasa la jack sparrow kan epic trilogy ..1 cd pun dah 3 jam..tu belum jumpa kapten barbossa..pastu nak naik black pearl..pastu nak lawan dgn kracken...perghh memang lama....

dang la tido dulu....barang sejam dua... afro
Back to top Go down
View user profile
fly
TUKANG ANGKAT SAUH
TUKANG ANGKAT SAUH


Posts : 257
Points : 327
Reputation : 8
Join date : 2010-04-09

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 9:48 am

speed wrote:
fly wrote:
speed wrote:
ada berapa cd ni tunjang...ni mesti 4 cd ni..... lol!

biasa la jack sparrow kan epic trilogy ..1 cd pun dah 3 jam..tu belum jumpa kapten barbossa..pastu nak naik black pearl..pastu nak lawan dgn kracken...perghh memang lama....

dang la tido dulu....barang sejam dua... afro

nak tido jangan lupa tarik simut...
Back to top Go down
View user profile
speed
BOATMAN
BOATMAN


Posts : 285
Points : 300
Reputation : 107
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 9:50 am

fly wrote:
nak tido jangan lupa tarik simut...

loni tido tak pakai selimut...panasssss......kalu selimut....sure macam main bola... jocolor
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 3:27 pm

Tiba di homestay haku menarik nafas….makan tengahari dah terhidang….lepas pekena sebatang rokok haku mulakan misi mengikat perambut….namun, haku batalkan hasrat…..Dean bertanyakan umpan mancing….halamak haku tertinggal dalam peti sejuk kat rumah… ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!

Terpaksa haku yang keluar mengambil yaneng dan sukakucing kat airport, boleh singgah ambil umpan skali…..

Dalam perjalanan, ain tepon bertanyakan umah tumpangan…”laaaa apa mimpi plak awek nih nak cari rumah tumpangan……rumah tumpangan ah meng ke, ah kaw ke atau ah keong ???” rupanya dia nak ke homestay hehehehehe…..

kemudian korok tepon, dia dah menunggu di losong…erkkkkk kata lepas asar..ni baru jam 4.00 petang…..ishhhhh….haku memecut lagi….kalau lah haku ni ironman…mau je haku terbang amik bebudak dua orang tuh…lagi cepat huhuhuhuhu…..

Dalam perjalanan pulang kami singgah di sabasun mencari bekalan….korok dah senyap…haku menunggu dengan sabar……ishhhhhhh bilanya haku boleh ikat perambut nih??????
Back to top Go down
View user profile
nurinmadihah
PENGUSHA KOLAM
PENGUSHA KOLAM


Posts : 124
Points : 169
Reputation : 3
Join date : 2010-04-10
Age : 35

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 3:52 pm

hehe..lambatnya yoss..cepat sket....best arr citer nih...leh difilemkan.. lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
speed
BOATMAN
BOATMAN


Posts : 285
Points : 300
Reputation : 107
Join date : 2010-04-10

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 3:55 pm

nurinmadihah wrote:
hehe..lambatnya yoss..cepat sket....best arr citer nih...leh difilemkan.. lol! lol!

ni bukan filem ni kalu jenis lagu ni...ni drama bersiri.... lol!
Back to top Go down
View user profile
tunjang



Posts : 39
Points : 56
Reputation : 103
Join date : 2010-04-13

PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Wed May 05, 2010 5:31 pm

Tiba di homestay separuh umat dah hilang…rupanya derang dah pergi ke jeti….cessssss ko berus gigi (bruce)…berani ko meninggalkan beta….. kami berkemas sementara menunggu 2 org peserta yang baru sampai mengalas perut….



singgah sekejap di kedai runcit di losong kerana ada yang nak beli bekalan huhuhuhu

Jam 5.00petang haku beransur ke jeti….sampai di jeti semua dah tak ada…armada 3 dah berlepas awal2 lagik...sementara armada 2 baru sahaja berlepas...korok SMS suruh naik bot yang last…dia merempit dulu…cesss cesss cesssss double cessssssss dan cesssssssssssss……. haku di tinggalkan huhuhuhu…tapi haku paham…derang semua dah Parkinson….tak sabo nak menyandat…tak pe la...dari pada tangan derang menggeletar x tentu arah baik haku redha je dengan pemergian derang.....



Setelah semua peralatan di isi ke dalam bot…haku terus mengambil tempat, menyambung tugasan mengikat perambut….tetiba bot berhenti…

“Okey 2-3 orang lompat ke bot satu lagi !!!” jerit tekong bot….

“gile ke apa main lompat2 kat tengah muara nih”..fikir haku…rupanya bot haku dah menghimpit bot korok…4 orang peserta dari bot haku di tending ke bot sebelah….

Haku bangun dengan gaya ala otomen gaiya….tetiba satu suara sumbang berkumandang…

“Oooiiiiiiiii…org x pakai dah baju biru tuh..JP dah tak ada dah laaaa…”

“cessssssssssssssssssss……suara sumbing siapakah itu?????….sungguh tak merdu dan lari pichingnya…tak boleh dibawa masuk ke akedemi fantasia langsung…..apa oiii oiiii, ingat cerita panggilan pulau ke apa nih???” ...dengan perlahan haku membuka baju JP…..ishhhh baru nak merasa bergaya dengan baju JP, dah kene tegur plak….tak apa lah…nasib baik haku pakai tiset Cari.com kroni perak….hehehehehe…….

Arghhhhhh perambut candat belum siap lagiiiiii…….dulik kan derang….baik haku sambung ikat mata candat……


mengagihkan ubat mabuk....


menuju ke medan tempur....


membahagikan pil mabuk di jeti kali ke dua...


pasukan armada 1


haku dengan baju Cari.com kroni perak lepas melucutkan baju JP....mula mengikat perambut...

okeys....haku nak balik...esok sambung lagi klu ada masa.....chiawwwww....
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1   Today at 11:55 am

Back to top Go down
 
Catatan perjalanan Kapten Jack Sparrow - Laporan dari Armada mencandat 1
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Jack Sparrow was sighted in Target
» Mavis Jack
» Need recommendation on Mark III RCA jack
» The Return of Spring-Heeled Jack
» Jack Laird obituary by Peter Gibbs.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
singgah santai  :: SANTAI PEMANCING :: AIR MASIN-
Jump to: